Project Description

ADDINOL гідравлічні мастила для будь-якого застосування

Гідравлічні рідини ADDINOL ідеально придатні для використання в стаціонарних і мобільних системах. Навіть в особливих умовах використання, наприклад, у вогненебезпечних системах, в екологічно чутливих зонах чи у харчовій промисловості, вони відповідають найрізноманітнішим вимогам. Їх продуктивність набагато перевищує мінімальні вимоги згідно з DIN 51524. Вони забезпечують надійний захист від зносу та корозії в усіх сферах застосування. Крім того, багато гідравлічних масел ADDINOL розраховані на збереження енергоефективності.

Ваші переваги на перший погляд:

  • відмінні деаераційні характеристики при низькій здатності до піноутворення
  • дуже добра здатність до розділення емульсій та водовідділення
  • відмінний захист від зношування та дуже хороша поведінка при старінні
  • висока термоокисна стійкість
  • покращений антикорозійний захист
  • високий рівень чистоти
  • якісне індивідуальне обслуговування завдяки нашому підрозділу прикладних технологій

Вимоги до гідравлічних масел у застосуванні

Чи то сільськогосподарська техніка, трактори та колісні навантажувачі, промислове обладнання, таке як преси чи машини для лиття під тиском, або важковагові самоскиди чи автомобілі комунального призначення, що беруть участь у дорожньому русі, гідравлічні системи застосовуються повсюди. Вимоги до використання гідравлічних рідин багатогранні та зростають в міру удосконалення прикладних технологій. Більш компактні конструкції, менший об’єм масла та конструктивні особливості (наприклад, зменшені масляні шари) – все це означає навантаження для на використовуване масло.

До того ж, системи часто працюють у цілодобовому режимі, і користувачі мають великі сподівання щодо їх ефективності. Якість використовуваного мастила впливає на термін служби та продуктивність систем. Попитом користуються мастильні матеріали, які здатні  забезпечити надійну роботу гідравлічних систем у будь-який час та з максимальною ефективністю.

Без добре змащеної гідравліки не працює жоден екскаватор

Без добре змащеної гідравліки не працює жоден екскаватор

Відмінності гідравлічних масел різних типів

Для більшості гідравлічних систем виробники приписують використання рідин, що відповідають нормам DIN 51524 частина 2 „HLP” або частина 3 „HVLP”. Масла повинні відповідати деяким мінімальним вимогам, передбаченим нормою DIN 51524. Вони, крім всього іншого, стосуються здатності до розділення емульсій, класів чистоти, де аераційної здатності, фільтраційної здатності, сумісність із ущільнюючим матеріалом, стійкість до окиснення та зносостійкість. Крім того, вирішальну роль відіграє дотримання бажаних показників в’язкості та залежність в’язкості від температурного режиму. Тому до складу гідравлічних масел входять високоякісні базові масла та – залежно від сфери застосування – різні присадки.

Гідравлічна рідинаОписХарактеристики
HLПроти окиснення та корозіїПокращений антикорозійний захист
HLPПроти окиснення, корозії + зносозахисні добавкиСтійка до старіння, антикорозійний захист, робоча температура приблизно від -20°C до +80°C
HVLPСтандартизована за DIN 51524-3, коефіцієнт в’язкості становить щонайменше 140Краще співвідношення в’язкості і температури, технічні переваги при застосуванні в умовах «граничних» температур, змінні робочі температури,  температура застосування приблизно від -35°C до + 120°C
HLPDБрудорозчинні та брудовиносні добавкиЗастосовується у чутливих системах керування,  запобігає шламоутворенню, температура застосування приблизно від -20°C до + 80°C
HVLP DБрудорозчинні та брудовиносні добавки,  коефіцієнт в’язкості становить щонайменше 140Запобігає шламоутворенню, високий коефіцієнт в’язкості
Arctic FluidДобра текучість в умовах низьких температурСпеціальні гідравлічні масла для холодильних камер та дуже низьких температур навколишнього повітря
HEESНе становить загрози для навколишнього середовища, високий коефіцієнт в’язкості IГідравлічні масла на основі складного ефіру (насиченого / ненасиченого), здатні до біологічного розкладання, стійкі до старіння, температуростійкі
HV Eco FluidСтандартизована за DIN 51524-3, VI коефіцієнт в’язкості становить щонайменше 140На основі мінеральних масел, дуже добре співвідношення в’язкості і температури, ідеально придатні для застосування у зовнішніх гідравлічних системах,  значна економія енергії, менше пального, менше СО2
У важких машинах, таких як бульдозери, гідравлічні масла змушені поглинати великі навантаження

У важких машинах, таких як бульдозери, гідравлічні масла змушені поглинати великі навантаження

В’язкість гідравлічних масел

Поряд із надійним контролем за забрудненнями будь-якого характеру вирішальну роль у експлуатації та передусім в умовах граничних температур відіграють характеристики текучості гідравлічних рідин. Ці характеристики прописані в індексі в’язкості (VI) та впивають на надійність змащування всіх компонентів системи. Показник індексу в’язкості обчислюється із кінематичної в’язкості при 40 °C та 100 °C. Низький показник VI свідчить про погіршення промаслювання в умовах низьких температур, а також високий рівень падіння в’язкості в умовах спеки.

При запуску системи з холодного стану, а також при застосуванні на вулиці необхідно забезпечити якнайшвидше постачання всіх точок змащування, щоб гарантувати функціонування системи. Якщо текучість використовуваного мастила недостатня, тобто воно занадто в’язке, це призводить до реакції втоми матеріалу та зношування. Наслідками цього явища є сповільнення реакції та підвищення енергоспоживання. При високих температурах також постає завдання забезпечення наявності постійного змащувального шару. Якщо гідравлічне масло стає надто текучим, настає загроза швидкого зношування та кавітації. Висока якість використовуваних базових масел, що використовуються з природно високим VI та вмістом добавок, забезпечує якнайкращі характеристики спрацювання та максимальний коефіцієнт корисної дії при використанні гідравлічних масел ADDINOL за будь-яких температур.

В’язкість гідравлічних масел не є ознакою їх якості. Вона визначається виробником за будь-яких обставин, залежно від сфери застосування. Візьмемо для прикладу гідравлічне масло типу HLP 46: HLP вказує на тип гідравлічного масла, а цифра 46 означає рівень кінематичної в’язкості (мм2/с) при 40 градусах за Цельсієм. В’язкість визначається за внутрішнім тертям рідини. А воно завжди залежить від температури. За низьких температур рівень в’язкості збільшується. За більш високих температур  в’язкість зменшується.

В'язкість будь-якого масла визначає, наскільки воно густе чи текуче

В’язкість будь-якого масла визначає, наскільки воно густе чи текуче

Колір гідравлічного масла

Колір гідравлічного масла не є показником якості продукту. Залежно від виробника, рідини можуть бути забарвлені зеленим, червоним або синім кольором. Можлива безліч варіантів. Однак з цього неможливо зробити висновок про якість гідравлічного масла: наскільки вона краща чи гірша, ніж якість іншого. Також за кольором масла неможливо визначити ступінь його старіння чи придатність до використання. Рідини хоч і можуть змінювати свій колір за рахунок старіння, але це не дозволяє робити висновки про те, чи відповідають вони тим вимогам, що і раніше. Колір може змінюватися і через потрапляння води та часточок бруду, або внаслідок впливу дизельного пального. Якщо колір Вашого гідравлічного масла значно змінився, найкраще відправити його в лабораторію на аналіз. Там можна з упевненістю пересвідчитися, чи втратило масло свою придатність або його можна без вагань застосовувати і надалі. Досліджені компоненти, такі як в’язкість, ступінь забруднення, деструкція добавок чи водяні вкраплення допоможуть прийняти рішення, як діяти далі.

За кольором масла не можна судити про його властивості

За кольором масла не можна судити про його властивості

Фільтраційна здатність гідравлічних масел

Забруднення дрібними часточками, наприклад, пилу, становить одну з найбільших загроз для будь-якої гідравлічної системи. За рахунок стирання та інших побічних ефектів вони впливають на принцип дії та термін експлуатації цілих установок. Тому, перш ніж ним заповнити систему, гідравлічне масло завжди необхідно пропускати  через спеціальний фільтр. Починаючи з 2005 р. гідравлічне масло класу HLP повинно мати рівень чистоти не менше 21/19/16. При цьому перший показник стосується часточок > 4 мкм, середній – часточок > 6 мкм, а останній – великих часточок > 14 мкм, які можуть максимально міститися у 100 мл проби масла. Покращивши рівень чистоти масла чи знизивши вміст сторонніх часточок у ньому, можна суттєво продовжити строк його використання.

Дрібні часточки, що містяться у гідравлічному маслі, можуть завдати значних пошкоджень системі

Дрібні часточки, що містяться у гідравлічному маслі, можуть завдати значних пошкоджень системі

Деаераційна здатність гідравлічних масел

Свіже гідравлічне масло містить до 9% повітря у розчиненій формі. Це жодним чином не впливає на роботу системи. Однак, якщо масло уже відпрацювало довший час, навантаження повітрям може суттєво зрости. Проте, якщо з’являються коливання тиску чи температури, розчинене повітря може вивільнитися, і утворяться повітряні бульбашки. До того ж, під час роботи важко уникнути потрапляння повітря. Повітряні бульбашки негативно впливають на продуктивність змащування та зняття тепла мастильного матеріалу. Вони призводять до згущуваності [стиснення], тобто втрачається можливість забезпечення оптимального керування компонентами. Першою ознакою цього явища часто є посилення  сторонніх шумів у агрегаті. Якщо у системі є вільне повітря, насосам доводиться працювати на більшу потужність. Наслідками цього є втрати по енергоресурсах та скорочення терміну служби гідравліки. Крім того, виникає явище кавітації та так званого дизельного ефекту. Для самого ж мастила потрапляння повітря означає прискорення процесу старіння. Деаераційна здатність (LAV) гідравлічного масла відіграє при цьому вирішальну роль. Вона позначає період часу в хвилинах, за який повітря, розсіяне по гідравлічному маслу, виводиться із системи знову до залишкового вмісту 0,2 об.%. У технічних паспортах LAV за нормами ISO 9120 при 50 °C вказується у хвилинах. Що стосується гідравлічного масла класу HLP 46, то LAV не повинен перевищувати 10 хвилин!

Піноутворення у гідравлічних рідинах

Потрапляння повітря, часточок бруду, оксидів, а також низка особливих умов, пов’язаних із особливостями конструкції, можуть під час роботи призвести до піноутворення. Піна негативно впливає на мастильну здатність гідравлічного масла та перешкоджає оптимальній передачі зусилля. Крім того, наявність піни призводить до абразивного зносу та створює загрозу для навколишнього середовища, адже вона сприяє виносу масла. Єдиний ефективний спосіб вирішити цю проблему – це пошук причини, а також її усунення. Додавання антиспінювачів не дає тривалого ефекту.

За рахунок потрапляння повітря в масло, зліва (масло без додавання антиспінюючих інгібіторів) утворюється більше піни, ніж справа (масло із додаванням антиспінюючих інгібіторів)

За рахунок потрапляння повітря в масло, зліва (масло без додавання антиспінюючих інгібіторів) утворюється більше піни, ніж справа (масло із додаванням антиспінюючих інгібіторів)

Під час експерименту, зображеного вище, у дві проби гідравлічного масла протягом п’яти хвилин додавали повітря. Масло без антиспінювачів (антиспінюючих інгібіторів) утворює значно більше піни, аніж масло, що містить антиспінювач. Однак додавання антиспінювачів не в повній мірі запобігає піноутворенню.

Водянисті вкраплення у гідравлічному маслі

Здатність до розділення емульсій (DVR) вказує на те, як швидко масло відокремлюється від диспергованої води, щоб запобігти утворенню корозії. Але і зворотний ефект може стати корисним. Гідравлічні масла категорії HLPD повинні мати не демульгуючий, а диспергуючий та детергентний [миючий] ефект. Вони повинні утримувати будь-яку рідину, що потрапляє у них, у максимально тонко диспергованому та завислому стані. Здатність до розділення емульсій згідно із DIN ISO 6614 при 54 oC повинна за ISO-VG 46 становити менше 30 хвилин. Що менше це значення, тим краще. Наприклад, у гідравлічного масла ADDINOL HLP 46 воно становить 11 хвилин.

Забруднення водою є другою найчастішою причиною несправності гідравлічних систем. Згідно із DIN 51524-2 та 51524-3 вміст води у свіжому маслі не повинен перевищувати 0,05 %. Гідравлічні рідини ADDINOL за походженням мають дуже низький вміст води, що становить близько 0,01 %, і створюють оптимальні умови для мінімізації загрози корозії.

Високоякісне гідравлічне масло (зліва) набагато швидше відділяється від води, аніж масло, яке було у використанні (справа)

Високоякісне гідравлічне масло (зліва) набагато швидше відділяється від води, аніж масло, яке було у використанні (справа)

Змішування гідравлічного масла

Не всі гідравлічні масла піддаються змішуванню. Слід уникати змішування масел із такими властивостями чи складом:

  • системи присадок, що містять цинку або з вмістом цинку
  • детергентні (миючі) та недетергентні (немиючі) масла
  • базові масла, що містять гліколі
  • різні базові масла (HFD, HEES тощо)

З метою недопущення помилок при змішуванні, найкраще дотримуватися графіка змащування і завжди собі записувати, який тип гідравлічного масла Ви використовуєте. Доливаючи масла у систему, звертайте увагу на придатність використаного дотепер продукту. Мимовільне змішування двох несумісних типів гідравлічних масел може суттєво вплинути на функціональність гідравліки. Пошкодження матеріалу та повний вихід з ладу неминучі, оскільки масло уже не виконуватиме функцію змащування як слід. В такому разі злийте масло у контейнер, прочистіть гідравліку та залийте нове масло.

Заміна та належна утилізація гідравлічного масла

Приписи щодо заміни гідравлічного масла виробники ставлять в залежності від типу обладнання. Найкраще точно дотримуватися інструкцій та встановлених інтервалів заміни.  Крім того, заміну масла слід проводити і тоді, коли його властивості істотно змінюються. Сюди відносяться такі ознаки, як зміна в’язкості, забруднення та зношування добавок. У разі невпевненості можна в будь-який час відіслати масло на аналіз в лабораторію. ADDINOL запропонує Вам можливість провести аналізи масла. В ході таких аналізів фахівці  професійно оцінять якість гідравлічного масла, на основі чого можна буде визначитися, чи можна його використовувати і надалі.

Якщо виявиться, що гідравлічне масло вже не відповідає встановленим вимогам, його необхідно злити та утилізувати. Для цього злийте відпрацьоване масло у міцну тару та вивезіть на пункт прийому відпрацьованих масел у складі пункту збору вторинної сировини Вашої комунальної громади. Продавець масла також зобов’язаний прийняти у Вас відпрацьоване масло. Але в такому випадку Вам доведеться привезти відпрацьоване масло самому або відправити його за високу плату поштою. Та навіть, якщо утилізація відпрацьованого гідравлічного масла справа клопітка, поставтеся до цього завдання серйозно. Гідравлічне масло, яке неконтрольовано потрапляє у ґрунтові води, може завдати колосальних збитків навколишньому середовищу. Крім того, це пов’язано із високими штрафними санкціями.